Search
Generic filters

«انتقام جویان: پایان بازی» با عبور از «آواتار» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد!

فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» با رساندن مجموع فروش گیشه خود به 2.789 میلیارد دلار در نهایت با عبور از «آواتار»، عنوان پرفروش‌ ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرد.

آلن هورن یکی از مسوولان استودیو دیزنی گفت: به کمپانی مارول و کمپانی دیزنی تبریک می‌گویم و به تمام هوادارن «انتقام‌جویان: آخری بازی» در سراسر دنیا برای این دستاورد تاریخی تبریک میگویم.

در پایان هفته گذشته مجموع فروش «انتقام جویان: آخر بازی» هفت میلیون دلار کمتر از «آواتار» بود اما با توجه به فروش جهانی روزهای آخر اکران، این فیلم توانست به رکورد «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» پس از 10 سال پایان دهد.

در اواخر ماه ژوئن مسئولین استودیو مارول کمپانی دیزنی تصمیم گرفتند نسخه‌ای جدید از فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» را با پنج دقیقه‌ ای که به آن اضافه شده بود اکران کنند تا از این طریق بتوانند از رکورد فروش «آواتار» عبور کنند.

جدیدترین قسمت از سری فیلم‌ های «انتقام جویان» 853.4 میلیون دلار از فروش خود را از گیشه سینمای آمریکا و بیش از 1.935 میلیارد دلار را نیز از گیشه بین‌ الملل به دست آورده است.

«انتقام جویان: آخر بازی» دنباله «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (2018) و همچنین «انتقام‌جویان» (2012) و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (2015) است و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که برادران روسو آن را با فیلمنامه‌ ای مشترک از کریستوفر مارکوس و استیون مک‌ فیلی کارگردانی کرده‌اند.

رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، بردلی کوپر و جاش برولین از بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند.

در طول تمام ادوار سینما تاکنون تنها 5 فیلم موفق به فروش بالغ بر دو میلیارد دلار شده‌اند که به ترتیب «انتقام جویان: آخر بازی» (2.79 میلیون دلار)، «آواتار» (2.788 میلیارد دلار)، «تایتانیک» (۲.۱۸۷ میلیون دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» (2.068 میلیارد دلار) و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (2.048 میلیارد دلار) هستند.

در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ های تاریخ سینما با احتساب تورم، «بر باد رفته» محصول 1939 با فروش 3.728 میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن «آواتار» (3.273 میلیارد دلار)، «تایتانیک» (3.۰099 میلیارد دلار)، «جنگ ستارگان» (3.061 میلیارد دلار) و «انتقام جویان: آخر بازی» (2.789 میلیارد دلار) در رتبه‌ های بعدی قرار دارند.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments