Search
Generic filters

باکس آفیس 14 مرداد _ “هابز و شاو، گردن کلفت‌ های باکس‌ آفیس”!

بار دیگر محصولی از مجموعه “سریع و خشن” (Fast & Furious) توانست صدر جدول باکس‌ آفیس را از آن خود کند؛ جایی که فیلم “هابز و شاو” (Hobbs & Shaw) که اسپین‌ آف این مجموعه می‌ باشد در جایگاه نخست قرار گرفت. این هفته نیز همانند دو هفته قبلی شامل بهبود عملکرد فیلم‌ ها در مقایسه با هفته مشابه در سال گذشته می‌ باشد؛ همچنین فیلم‌هایی همچون “شیرشاه” (The Lion King) و “روزی روزگاری در هالیوود” (Once Upon a Time in Hollywood) همچنان به حضور قدرتمندشان در باکس‌ آفیس ادامه می‌ دهند. در ادامه با تحلیل کامل باکس‌ آفیس این هفته همراه ما باشید.

فیلم “هابز و شاو” توسط کمپانی «یونیورسال» در 4253 سینما اکران گردید، دومین فیلم در مجموعه “سریع و خشن” با بیشترین تعداد سینما، و توانست 60/8 میلیون دلار فروش کند که دقیقاً به اندازه پیش‌ بینی استودیو سازنده بوده است. این فیلم که با بودجه سنگین 200 میلیون دلاری تهیه شده است توانست در روز ابتدایی اکران از تماشاگران در وب‌ سایت «سینمااسکور» نمره “-A” و در وب‌ سایت «روتن‌تومیتوز» نمره 90/100 را دریافت کند که نشان از راضی‌ بودن تماشاگران از این فیلم می‌ باشد.

به غیر از اولین قسمت از مجموعه “سریع و خشن” بقیه فیلم‌ها توانستند ضریب 2/4 نسبت به فروش افتتاحیه‌ شان را در فروش کلی به ثبت برسانند؛ این بدین معناست که اگر این ضریب را به فیلم “هابز و شاو” وارد کنیم فروش کلی 160 میلیون دلاری برای این فیلم بدست می‌ آید. در هفته‌ های آینده عملکرد این فیلم در سینماها جالب خواهد بود زیرا هفته آینده فیلم‌ های خوبی اکران خواهند شد و روزهای شلوغ را برای سینماهای ایالات متحده به ارمغان خواهند آورد.

در بخش بین‌المللی نیز “هابز و شاو” در 63 مارکت اکران گردید که توانست فروش 180 میلیون دلاری را به ثبت برساند. این فروش پنجمین فروش برتر افتتاحیه بین‌المللی کمپانی «یونیورسال» می‌ باشد که فیلم “گودزیلا: سلطان هیولاها” ( Godzilla: King of the Monsters) با 177/8 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. روسیه با 8/1 میلیون دلار فروش بیشترین سهم در فروش بین‌المللی “هابز و شاو” را در اختیار دارد.

فیلم “شیرشاه” در این هفته با 50 درصد کاهش فروش نسبت به هفته پیشین همراه بود و توانست 38/2 میلیون دلار فروش کند تا در جایگاه دوم قرار گیرد. مجموع فروش داخلی این فیلم اکنون به 420  میلیون دلار رسیده است. در بخش بین‌المللی نیز این هفته “شیرشاه” 72 میلیون دلار دیگر کسب کرد تا مجموع فروش بین‌المللی آن به 765 میلیون دلار رسیده باشد. “شیرشاه” که با بودجه 260 میلیون دلار تولید شده است تاکنون 1/195 میلیارد دلار فروش جهانی داشته است.

در جایگاه سوم نیز جدیدترین اثر «کوئنتین تارانتینو» با عنوان “روزی روزگاری در هالیوود” قرار دارد که 51 درصد نسبت به هفته گذشته افت فروش داشته و با رقم 20 میلیون دلار به این جایگاه دست یافته است. این فیلم که اکنون 10 روز از اکران آن گذشته است توانسته فروش داخلی خود را به 78/8 میلیون دلار برساند. فروش بین‌المللی این فیلم تاکنون گزارش نشده است.

فیلم “مردعنکبوتی: دور از خانه” (Spider-Man: Far from Home) با 7/75 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت. “مردعنکبوتی” در این هفته وارد پنجمین هفته از اکرانش گردید و مجموع فروش داخلی‌اش تاکنون 360 میلیون دلار می‌ باشد. فروش جهانی این فیلم نیز به 1/08 میلیارد دلار رسیده است.

داستان اسباب‌بازی 4” (Toy Story 4) نیز در هفتمین هفته از اکرانش 7/15 میلیون دلار فروش کرد تا جایگاه پنجم باکس‌ آفیس این هفته را برای خود کند. مجموع فروش داخلی این فیلم 410 میلیون دلار بوده و در جمع با 550 میلیون دلار فروش بین‌المللی، فروش جهانی 959 میلیون دلار فروش جهانی برای این انیمیشن بدست می‌ آید.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌ هایی باشیم؟
“دورا و شهر گمشده طلایی” (Dora and the Lost City of Gold)، “هنر مسابقه در باران ” (The Art of Racing in the Rain)، “داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی” (Scary Stories to Tell in the Dark) و “کیچن” (The Kitchen) از فیلم‌ های اکرانی هفته آینده می‌ باشند.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments