Search
Generic filters

باکس آفیس 21 مرداد _ “هابز و شاو همچنان در صدر”!

جدیدترین اثر تهیه شده توسط گیلرمو دل تورو توانست با فروش افتتاحیه خوب از بقیه رقبا پیشی بگیرد.

هفته‌ ای که گذشت، هفته‌ ای آرام برای گیشه‌ های آمریکای شمالی بود؛ جدیدترین اسپین آف مجموعه «سریع و خشن» تحت عنوان «هابز و شاو» (Hobbs & Shaw) شاید همانند انتظارات عمل نکرد و برای هفته دوم فروش خوبی نداشت اما با اینحال توانست صدرنشینی خود در جدول باکس‌ آفیس را حفظ کند. جدیدترین اثر مشترک کمپانی‌های لایزنگیت، ای وان و CBS Films تحت عنوان «داستان‌ های ترسناک برای گفتن در تاریکی» (Scary Stories to Tell in the Dark) نیز با فروش افتتاحیه 21 میلیون دلاری توانست از آثار تازه اکران شده این هفته پیشی بگیرد و درست پشت سر «هابز و شاو» قرار گرفت. در صدر جدول باکس‌ آفیس اسپین آف «سریع و خشن» تقدیم می‌ کند: «هابز و شاو» را شاهد هستیم که در دومین هفته اکران افت فروش 51 درصدی را شاهد بود و با 25.4 میلیون دلار فروش از سینماهای آمریکای شمالی توانست جایگاه خود را حفظ کند و فروش خانگی خود را تا به اینجا به رقم 108.5 میلیون دلار برساند. در گیشه های خارجی، این فیلم عملکرد درخشان‌ تری داشته و توانسته با اضافه کردن 60.8 میلیون دلار فروش خارجی خود را به رقم 224.1 میلیون دلار برساند. در مجموع فروش جهانی این فیلم در دومین هفته اکران حدود 332 میلیون دلار خواهد بود. در هفته اخیر «هابز و شاو» در کشورهای جدیدی به‌ روی پرده رفت و توانست فروش افتتاحیه 6.9 میلیون دلاری از فرانسه، 2.6 میلیون دلاری از ایتالیا و 1.6 میلیون دلاری از بلژیک را به خود اختصاص دهد. در هفته‌ های آینده «هابز و شاو» در سینماهای کره جنوبی و چین نیز به اکران در می‌ آید.

در جایگاه دوم جدیدترین اثر CBS Films و لاینزگیت تحت عنوان «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی»  را شاهد هستیم که در اولین هفته اکران بیشتر از انتظارات عمل کرد و توانست با افتتاحیه 20.8 میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شده از مخاطبان روز اول وبسایت سینما اسکور نمره C را دریافت کرده است و 54 درصد تماشاچیان بیشتر از 25 سال سن داشته‌اند. جدیدترین لایو اکشن اکران شده دیزنی، «شیر شاه» (The Lion King) نیز در هفته اخیر به فروش داخلی 20 میلیون دلاری دست پیدا کرد و توانست فروش خانگی 473 میلیون دلاری را پس از چهار هفته اکران به خود اختصاص دهد. در باکس‌ آفیس خارجی این لایو اکشن به فروش خارجی تقریبی 9.3 میلیون دلاری دست پیدا کرده است. در مجموع با درنظر گرفتن فروش خارجی 861.5 میلیون دلاری این فیلم تا به اینجا شاهد فروش جهانی 1.334 میلیارد دلاری هستیم. بدین ترتیب این فیلم توانسته از لایو اکشن «دیو و دلبر» دیزنی با فروش جهانی 1.263 میلیارد دلاری نیز پیشی بگیرد و به پرفروش‌ترین لایو اکشن تاریخ دیزنی تبدیل شود.

در هفته اخیر کمپانی پارامونت پیکچرز فیلم «دورا و شهر گمشده طلایی» (Dora and the Lost City of Gold) را نیز به‌روی پرده برد؛ اقتباسی از انیمیشن سریالی شبکه Nickelodeon که با فروش افتتاحیه 17 میلیون دلاری‌ اش توانست در جایگاه چهارم قرار بگیرد. این فیلم در هفته اول اکران از مخاطبان وبسایت سینما اسکور نمره A را به خود اختصاص داده و 54 درصد تماشاچیان بیشتر از 25 سال سن داشته‌اند. در گیشه‌ های خارج از خانه «دورا» در 11 کشور دیگر نیز به‌ روی پرده رفت و فروش تقریبی 2.5 میلیون دلاری را از گیشه‌های خارجی به خود اختصاص داد. در ماه‌های آینده این فیلم به اکرانش در سینماهای دیگر کشور ها ادامه می‌ دهد و آخرین مقصدش برزیل خواهد بود که در تاریخ 7 نوامبر در سینماهای این کشور به‌ روی پرده می‌ رود. گزارش باکس‌ آفیس هفته اخیر را با فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time In Hollywood) به پایان می‌ رسانیم؛ جدیدترین اثر کوئنتین تارانتینو با نقش‌ آفرینی لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی و آل پاچینو که توانسته در هفته اخیر به فروش خانگی 11.6 میلیون دلاری دست پیدا کند و مجموع فروش خود را به رقم 100 میلیون دلار برساند. در گیشه های خارج از خانه این فیلم در هفته اخیر با اکران در سینماهای روسیه به فروش خارجی 7.7 میلیون دلاری دست پیدا کرد. «روزی روزگاری» در هفته‌ های آینده در مکزیک، اسپانیا، برزیل، فرانسه، انگلستان، ژاپن، ایتالیا و کره جنوبی به اکران در می‌ آید.

هفته آینده شاهد اکران چه فیلم‌هایی خواهیم بود؟

مورد انتظارترین اثری که هفته آینده به نمایش در می‌ آید، جدیدترین انیمیشن سونی و دنباله «پرندگان خشمگین» (The Angry Birds Movie 2) است که در 3500 سالن سینما به‌ روی پرده می‌ رود.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments