Search
Generic filters

باکس آفیس 31 تیر _ غرش شیر باکس‌ آفیس!

باز هم فیلمی دیگر از کمپانی «دیزنی» به باکس‌ آفیس ایالات متحده آمریکا قدرت بخشید؛ جایی که فیلم “شیرشاه” توانست با اقتدار و فاصله زیاد صدر جدول باکس‌ آفیس را از آن خود کند، همچنین موفقیت‌ های این هفته دیزنی در باکس‌ آفیس فقط مختص به صدرنشینی “شیرشاه” نبوده است و همانطور که به اطلاعتان رساندیم فیلم “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” موفق شد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شود. در ادامه با تحلیل و بررسی کامل باکس‌ آفیس هفته‌ ای که گذشت همراه ما باشید.

با فروش 185 میلیون دلاری، فیلم “شیرشاه” توانست در اولین هفته از اکرانش صدر جدول باکس‌ آفیس را از آن خود کند و همچنین رکورد بهترین فروش در ماه جولای را بنام خودش بنویسد. این فروش دومین اکران افتتاحیه برتر سال جاری و هفتمین در تاریخ می‌باشد.

فیلم “شیرشاه” همانطور که مورد استقبال گرم منتقدین قرار گرفته بود، توسط تماشاگران نیز استقبال شد؛ جایی که آن‌ ها در روز آغازین اکران به فیلم نمره “A” را اهدا کردند. تماشاگرانی که 53 درصد آن‌ ها خانم و 50 درصدشان بالای 25 سال سن داشتند. اگر بخواهیم میزان فروشی که “شیرشاه” می‌تواند داشته باشد را با دیگر محصولات بازسازی دیزنی مقایسه کنیم چندین رقم بدست می‌ آید. در ابتدا با فیلم “مالفیسنت” شروع می‌کنیم که در سال 2014 توانست با ضریب 3/18 نسبت به فروش افتتاحیه‌ اش به کار خود پایان دهد؛ اگر این ضریب را برای فیلم “شیرشاه” نیز لحاظ کنیم پیش‌ بینی میشود این فیلم فروش داخلی 590 میلیون دلاری داشته باشد. از طرفی دیگر فیلم “علاءالدین” وجود دارد که همچنان بین ده فیلم پرفروش هفته در سینماهای آمریکاست، این فیلم توانسته ضریب 3/7 را به ثبت برساند که اگر آن را برای “شیرشاه” لحاظ کنیم فروش داخلی 687 میلیون دلاری پیش‌ بینی میشود؛ همچنین اگر با ضریب “دیو و دلبر” نیز مقایسه شود فروش 535 میلیون دلاری برای “شیرشاه” بدست می‌ آید.

در بخش بین‌المللی نیز “شیرشاه” در هفته‌ای که گذشت 269 میلیون دلار فروش کرد تا مجموع فروش بین‌ المللی‌ اش به 346 میلیون دلار رسیده باشد. در اصل این دومین هفته اکران بین‌ المللی پیرو اکران هفته گذشته در چین می‌ باشد. بعد از کشور چین، بریتانیا با 20 میلیون دلار فروش بیشترین سهم فروش بین‌ المللی “شیرشاه” را در اختیار دارد.

فیلم “مردعنکبوتی: دور از خانه” که توسط کمپانی «سونی» توزیع گردیده بود پس از دو هفته متوالی صدرنشینی اینبار با 21 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. فروش داخلی این فیلم پس از ورود به هفته سوم اکران تقریباً به 320 میلیون دلار رسیده است. متاسفانه گزارشی مبنی‌ بر فروش بین‌ المللی این فیلم در هفته‌ ای که گذشت تاکنون در دسترس نمیباشد.

رتبه سوم باکس‌ آفیس این هفته متعلق به انیمیشن “داستان اسباب‌ بازی 4” توزیع‌شده توسط کمپانی‌ های «پیکسار» و دیزنی می‌ باشد که با 14/6 میلیون دلار فروش به آن دست یافت. فروش داخلی این انیمیشن پس از گذشت پنج هفته از اکران اکنون به رقم 375 میلیون دلار رسیده است. در بخش بین‌ المللی نیز این انیمیشن در هفته‌ ای که گذشت 25 میلیون دلار فروش کرد تا مجموع فروش بین‌ المللی آن به 490 میلیون دلار رسیده باشد. فروش جهانی “داستان اسباب‌بازی 4” که با بودجه 200 میلیون دلاری تهیه گردیده است تاکنون 860 میلیون دلار بوده.

فیلم ترسناک “خزنده” توزیع شده توسط کمپانی «پارامونت» نسبت به هفته گذشته کاهش فروش 50 درصدی را تجربه کرد و با رقم 6 میلیون دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفت. فروش داخلی این فیلم پس از گذشت 10 روز اکران به 24 میلیون دلار رسیده است. در بخش بین‌ المللی نیز این فیلم در هفته‌ ای که گذشت 2/7 میلیون دلار به ارمغان آورد تا مجموع فروش این بخش به 10 میلیون دلار برسد.

و در نهایت رتبه پنجم در اختیار فیلم کمدی “دیروز” می‌باشد که با 5 میلیون دلار به آن دست یافت. “دیروز” چهارمین هفته از اکرانش را پشت سر گذاشت و تاکنون در داخل مرزهای ایالات متحده 57/5 میلیون دلار فروش کرده است. فروش بین‌ المللی این فیلم 40/6 میلیون دلار می‌ باشد.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌ هایی باشیم؟
انتظارها به سر رسید! هفته آینده جدیدترین اثر «کوئنتین تارانتینو» با عنوان “روزی روزگاری در هالیوود” که با هنرنمایی «لئوناردو دیکاپریو»، «برد پیت» و «مارگو رابی» همراه می‌ باشد اکران گسترده‌ اش آغاز خواهد شد.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments