Search
Generic filters

فیلمهای جذابی که باید پس از گذر از کرونا منتظرشان باشیم!

در ۴ ماه مارس قرار بود پنجمین فیلم جیمزباندی دانیل کریگ – و شاید آخرین آن- با نام «زمانی برای مُردن نیست» به نمایش درآید و بعد تاریخ آن به آوریل و سپس به نوامبر موکول شد. دو هفته پس از این تصمیم، کل سینما‌ها تعطیل شد. چطور ویروس کرونا به سرعت تمام مانع از ورود تماشاگران به دیدن فیلم‌ها شد؟ آشکار است که به این خاطر از لحاظ اقتصادی چه زیانی متوجه سینما شده است. اما این صنعت جز این با مشکل دیگری هم روبه‌رو بوده است؛ از جمله پخش و نمایش فیلم‌هایی که برای اکران در نظر گرفته شده بود خاصه استودیو‌هایی که فیلم‌های پرهزینه و بزرگ خود را برای اوایل تابستان برنامه کرده بودند. البته معلوم هم نیست تا چه زمان این تعلیق باید ادامه داشته باشد.

 ضمن آنکه مشکل اساسی صاحبان استودیو یا تهیه‌کنندگان مستقل بدهی‌هایی است که باید در موعد معین پرداخت کنند. در همین زمان‌ها بود که استودیو‌ها به فکر افتادند از سقوط کامل سینما و برنامه‌های‌شان جلوگیری کنند. با نمایش فیلم‌های حاضر خود برای تماشاگران در خانه، خصوصا فیلم‌هایی که احتمالا قرار بود در اوایل ۲۰۲۰ بر پرده آیند، از جمله «به پیش»، «شکار پرندگان»، «مرد نامرئی» و «راه بازگشت». شبکه نتفلیکس هم اعلام آمادگی کرد تا با اشتراک مشتری‌های بیشتری فیلم‌های جدید را به نمایش گذارد. هنوز صرف‌نظر از آنکه اندیشیده شود در پساکرونا چه اتفاقی خواهد افتاد، صاحبان سینما‌ها اعتماد زیادی دارند که جریان به زودی به شکل اول خود بازخواهد گشت.


جامعه ملی صاحبان سینما‌ها در ماه مارس اطلاعیه‌ای داده‌اند به این شرح: «هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که زندگی عادی چه موقع بار دیگر بازگردد، اما مطمئنا بازخواهد گشت. طبیعت بشری- آنچه سبب می‌شود تا در برابر تهدید این همه‌گیری واکنش نشان دهد- خود سبب خواهد شد تا به ما این اعتماد به نفس را برای آینده بدهد. مردم دوباره به سینما‌ها برخواهند گشت، چون اساسا مردم اینچنین هستند. وقتی بازگردند این بار به شکل دیگری سرگرمی و تفنن را تجربه خواهند کرد؛ تجربه‌ای که پیش از آن در خانه داشته‌اند. با همه مشکلات اقتصادی که در پیش خواهد بود، سینما‌ها مثل همیشه همان نقش را که باید و لازم است و در زمان‌های بحرانی پشت سر گذاشته‌اند، اجرا می‌کنند. نقش یک سرگرمی سالم و قابل دسترسی را که بیرون از خانه داشته‌اند.» اکنون سینما با تاخیر در اجرای برنامه‌هایش قاعدتا باید تا سال ۲۰۲۲ در انتظار بماند. اما فیلم‌هایی که نمایش آن‌ها به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده است:

مکان آرام، قسمت دوم

فیلم اول این دلهره‌ای در سال ۲۰۱۸ توفیق یافت و دنباله آن مجددا به وسیله جان کراسینسکی و شرکت خودش و همسرش امیلی بلانت در همان مایه ساخته شده است. حکایت خانواده «آبوت» که با وحشت و هراس از سوی دنیای خارج مواجه می‌شوند و باید در سکوت برای زنده ماندن به ستیز برخیزند (نمایش از ۲ مارس به ۴ سپتامبر).


مولان

کمپانی دیزنی همچنان که طی این یکی، دو سال به ساخت فیلم‌های زنده از انیمیشن‌های محبوب گذشته‌اش روی آورده است، این بار انیمیشن «مولان» – که در سال ۱۹۹۸ به نمایش درآمد- تبدیل به فیلمی زنده کرده با شرکت ستاره‌چینی یی فی لیو در نقش دخترک قهرمان که میان دو دنیا گرفتار آمده است. یک سرباز مردانه از یک سو که برای زندگی پدرش در جنگ است و از سوی دیگر شخصیتی که بازی می‌کند شباهت به زندگی واقعی خودش دارد. فیلم را نیکی کارو (سازنده «نهنگ سوار») کارگردانی کرده است (نمایش از ۲۷ مارس به تاریخ نامعلوم).


موتان‌های جدید

این فیلم تخیلی قرار بود در سال ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شود. کارگردان جاش بون گفته بود: «یک اثر ترسناک درباره سرقت است.» درباره پنج موتان نوجوان که به وسیله سازمان مخفی گرفتار می‌شوند و قصه آن از پایان ماجرای فیلم ۲۰۱۶ «ایکس من: آپوکالیپس» آغاز می‌شود (نمایش از ۳ آوریل به تاریخ نامعلوم).


پیتر خرگوشه- فراری

نخستین فیلم این اکشن/ کامپیوتری و انیمیشن کمدی ساخته ویل گلاک، در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و حالا دوباره آن خرگوش زبل و دوست‌داشتنی نمی‌تواند زندگی با باقی خرگوش‌ها را تحمل کند و به یک پارک می‌گریزد، اما خانواه‌اش می‌کوشند او را به خانه بازگردانند (نمایش از ۳ آوریل به ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱).


بیوه سیاه

ماجرای «بیوه سیاه» (در حقیقت با نام اصلی ناتاشا رومانووا) از ابرقهرمانان «مارول» این بار در یک قصه جداگانه، به او ماموریتی از سوی کاگ ب سپرده می‌شود. وقتی شوروی از هم می‌پاشد، حکومت سعی در کشتن او دارد و وقایع بعدی در نیویورک امروز رخ می‌دهد. کماکان اسکارلت جوهانسن نقش بیوه سیاه را به عهده گرفته و کارگردان کیت شورتلند است (نمایش از اول ماه مه به ۶ نوامبر).


زنی در پنجره

جو رایت- فیلمساز صاحب‌نام- قصه‌ای پرراز و رمز از زندگی دکتر آنا فاکس را بازگو می‌کند که از طریق خانواده‌ای به اسم راسل به روایتی غریب پی می‌برد. امی آدامز، جولین مور و گری آلدمن بازیگران فیلم هستند (نمایش از ۱۵ مه به تاریخ نامعلوم).


تاپ گان- ماوریک

این درام اکشن در سال ۱۹۸۶ با بازی تام کروز حسابی گل کرد و حالا دنباله‌ای بر آن تدارک دیده‌اند. قهرمان داستان یعنی ماوریک (کروز) خلبان ماهر باید با گذشته مواجه شود و بار دیگر ماموریتی خطرناک را به انجام رساند. فیلم را این بار جوزف کوزینسکی ساخته است (نمایش از ۲۴ ژوئن به ۲۳ دسامبر).


شکارچیان روح

پس از نسخه اول در سال ۱۹۸۴- که توفیق فراوان یافت- قسمت دوم آن در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و بعد هم به صورت مقطعی با زنان در سال ۲۰۱۶ تکرار شد، اما اکنون به طریقه دیگری با موضوع مادری آوازخوان که به اتفاق فرزندانش به شهری جدید نقل مکان می‌کنند و با ارواح روبه‌رو می‌شوند، شکل گرفته است. در فیلم به کارگردانی جیسن ریتمن، بیل موری و دن آکروید بازی کرده‌اند (نمایش از ۱۰ جولای به سال ۲۰۲۱).


ابرقهرمان کلاسیک بعد از یازده بار همچنان به مبارزه علیه پلیدی‌ها ادامه می‌دهد. فیلم رامت ریوز ساخته و رابرت پاتینسن نقش مرد خفاش را به عهده گرفته است (نمایش از ۲۵ ژوئن به سال ۲۰۲۱)

اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
محمد جمالپور
محمد جمالپور
3 سال پیش

D;