Search
Generic filters

باکس آفیس 21 مرداد _ “صدر باکس‌ آفیس جایزه پسران خوب”

کمپانی «یونیورسال» این هفته در سینماهای ایالات متحده فوق‌العاده عمل کرد و توانست با توزیع فیلم کمدی و آر-ریتد “Good Boys” صدر جدول باکس‌ آفیس را تصاحب کند؛ همچنین دیگر محصول این کمپانی “Hobbs & Shaw” در جایگاه دوم قرار گرفت تا یونیورسال هفته‌ ای رویایی را پشت‌ سر بگذارد. انیمیشن “The Angry Birds Movie 2” دیگر ورودی جدید این هفته بود که توانست در بین پنج فیلم پرفروش قرار گیرد. در ادامه با تحلیل و بررسی کامل باکس‌ آفیس هفته‌ ای که گذشت همراه ما باشید.

با فروش 21 میلیون دلاری فیلم کمدی “Good Boys” در جایگاه نخست جدول این هفته قرار گرفت. این فیلم علاوه‌ بر اینکه توانست نسبتاً نظرات مثبت منتقدین با دریافت نمره‌های 60/100 و 79/100 به ترتیب در سایت‌ های «متاکرتیک» و «روتن‌ تومیتوز» را همراه داشته باشد، از دیدگاه تماشاگران نیز مورد استقبال قرار گرفت و توانست نمره “+B” از سایت «سینمااسکور» و 89/100 را از وب‌ سایت «روتن‌ تومیتوز» دریافت کند. “Good Boys” که با بودجه 20 میلیون دلاری تهیه گردیده در مقایسه با دیگر محصولات مشابه کمپانی یونیورسال شباهتی با فیلم “Blockers” دارد که آپریل سال گذشته اکران گردید و در نهایت با فروش 60 میلیون دلاری در ایالات متحده به کارش پایان داد.

در سالی که پر از فیلم‌ های بازسازی، دنباله و اقتباسی بوده است، فیلم “Good Boys” در کنار فیلم‌های “US” و “The Curse of La Llorona” سومین فیلم اوریجینال در سال 2019 می‌ باشد که صدرنشینی باکس‌ آفیس را تجربه کرده است. همچنین در سال جاری یونیورسال تبدیل به دومین کمپانی گردید که فروش محصولاتش در ایالات متحده آمریکا از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده است.

در بخش بین‌ المللی نیز “Good Boys” در 13 مارکت اکران گردید که نتیجه‌اش به ارمغان آمدن 2/1 میلیون دلار بود که بریتانیا با 1 میلیون دلار بیشترین سهم را تصاحب کرد. همچنین هفته آینده اکران این فیلم در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، اسپانیا و اتریش آغاز خواهد شد.

در جایگاه دوم فیلم “Hobbs & Shaw” قرار دارد که سومین هفته از اکرانش را پشت‌ سر گذاشت و با فروش 14/1 میلیون دلاری و 44 درصد کاهش فروش نسبت به هفته گذشته در این جایگاه قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در داخل ایالات متحده آمریکا به 133/7 میلیون دلار رسیده است. در بخش بین‌ المللی نیز “Hobbs & Shaw” توانست 45 میلیون دلار دیگر کسب کند که شامل 15 میلیون دلار فروش در کره‌ جنوبی می‌ شود (رکورد کل مجموع “Fast & Furious” در این کشور). در مجموع فروش بین‌ المللی این فیلم 303 میلیون دلار رسیده است و فروش جهانی آن نیز 437 میلیون دلار می‌ باشد.

فیلم “The Lion King” با فروش 11/9 میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار گرفت و چیزی نمانده است که مجموع فروش داخلی آن از 500 میلیون دلار عبور کند؛ همچنین این فیلم در هفته‌ای که گذشت توانست با عبور از انیمیشن “Finding Dory” در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌ های تاریخ ایالات متحده در جایگاه چهاردهم قرار گیرد.

در بخش بین‌المللی نیز “The Lion King” این هفته 33/8 میلیون دلاری دیگر به دست آورد که مجموع فروش بین‌المللی را به 939/1 میلیون دلار می‌ رساند. فروش جهانی این فیلم اکنون 1/435 میلیارد دلار می‌ باشد که آن را بالاتر از فیلم “Avengers: Age of Ultron” تبدیل به نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما می‌ کند.

انیمیشن “The Angry Birds Movie 2” در هفته‌ ای که گذشت توسط کمپانی «سونی» شروع به اکران کرد که با 10/5 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. این انیمیشن در رسیدن به فروش 38 میلیون دلاری قسمت اولش در هفته اول ناموفق بوده و از تماشاگران نیز نمره خوب “+B” را دریافت کرد.

در جایگاه پنجم نیز فیلم “Scary Stories to Tell in the Dark” محصول کمپانی «لاینزگیت» قرار دارد که با کاهش فروش 52 درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بوده و توانست 10 میلیون دلار کسب کند. مجموع فروش این فیلم در ایالات متحده آمریکا بعد از گذشت 10 روز از اکران به 40 میلیون دلار رسیده است. در بخش بین‌ المللی نیز این فیلم در هفته‌ ای که گذشت 5/6 میلیون دلار کسب که که مجموع فروش بین‌المللی را به 14 میلیون دلار و مجموع فرو جهانی را به 54 میلیون دلار می‌رساند.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌ هایی باشیم؟
هفته آینده فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز “Ready or Not” توسط کمپانی «فاکس سرچلایت”، فیلم اکشن “Angel has Fallen” توسط کمپانی لاینزگیت و فیلم درام “Overcomer” توسط کمپانی سونی اکران خواهد شدند.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments