Search
Generic filters

باکس آفیس ۷ مرداد _ “صدرنشینی شیرشاه در رکوردشکنی روزی روزگاری”

در حالی که باکس‌ آفیس این هفته آنچنان که انتظار می‌ رفت شامل فروش‌ های بیشتر نشد، اما با این حال برای دومین هفته متوالی موفق شد فروش بیشتری را نسبت به هفته مشابه در سال قبل داشته باشد. صدرنشین این هفته فیلم “شیرشاه” بوده که برای دومین هفته متوالی به این عنوان دست یافته و به‌زودی وارد باشگاه میلیاردی‌ها خواهد شد؛ جدیدترین اثر «کوئنتین تارانتینو» نیز با قرارگیری در جایگاه دوم کارش را آغاز کرد و رکورد بهترین فروش افتتاحیه کارگردان را نیز جا به جا کرد. فیلم‌های “مردعنکبوتی: دور از خانه” و “علاءالدین” نیز در هفته‌ای که گذشت فروششان از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. در ادامه با تحلیل و بررسی کامل باکس‌ آفیس هفته‌ ای که گذشت همراه ما باشید.

جدیدترین محصول کمپانی «دیزنی» بنام “شیرشاه” در دومین هفته از اکرانش اگرچه توانست صدرجدول باکس‌ آفیس را بار دیگر از آن خود کند اما کاهش فروش سنگینی را تجربه کرد. این فیلم با 60 درصد کاهش فروش نسبت به هفته گذشته و رقم 75/5 میلیون دلار در جایگاه نخست قرار گرفت. فروش داخلی “شیرشاه” پس از گذشت 10 روز از اکران به 351 میلیون دلار رسیده است. در حالی که این فیلم توانست بهترین فروش افتتاحیه را در میان پروژه‌های بازسازی دیزنی کسب کند، در هفته‌ ای که گذشت نیز توانست بیشترین درصد کاهش فروش در هفته دوم را نیز برای خود کند. در بخش بین‌ المللی فیلم “شیرشاه” این هفته 142/8 میلیون دلار کسب کرد که مجموع فروش بین‌ المللی‌ اش را به 612 میلیون دلار می‌ رساند. فروش جهانی این فیلم اکنون 962/7 میلیون دلار می‌ باشد و به‌ زودی بایستی آن را در لیست محصولات میلیاردی کمپانی دیزنی قرار دهیم.

در جایگاه دوم فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» قرار دارد که توسط کمپانی «سونی» توزیع گردید و با فروش 40/35 میلیون دلاری به این عنوان دست یافت. این میزان فروش رکورد بهترین فروش افتتاحیه کارگردان که پیش از این در سال 2009 توسط فیلم “حرامزاده‌های لعنتی” با 38 میلیون دلار به ثبت رسیده بود را برای خود کرد. تماشاگران روز آغازین اکران که 54 درصد آن‌ ها مرد و 64 درصدشان بالای 25 سال سن داشتند به فیلم نمره “B” را اهدا کردند که تقریباً یک نمره کمتر از “-A” اهدا شده به فیلم “جانگوی رها شده” می‌ باشد.

کمپانی سونی همچنین با فیلم “مردعنکبوتی: دور از خانه” توانست جایگاه سوم باکس‌ آفیس این هفته را بنام خودش ثبت کند. این فیلم در چهارمین هفته از اکرانش 12/2 میلیون دلار فروش کرد تا مجموع فروش داخلی آن به رقم 345 میلیون دلار رسیده باشد. با تشکر از فروش خوب بین‌ المللی این فیلم که رقمی بالغ بر 692/4 میلیون دلار می‌ باشد، فروش جهانی این فیلم از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرد. “مردعنکبوتی: دور از خانه” نهمین فیلم در «دنیای سینمایی مارول» می‌ باشد که فروش میلیاردی داشته؛ همچنین در بین فیلم‌های “مردعنکبوتی: ساخته شده تنها “دور از خانه” بوده که فروش میلیاردی را تجربه کرده است.

انیمیشن “داستان اسباب‌ بازی 4” با ورود به ششمین هفته از اکران همچنان در بین فیلم‌ های پرفروش هفته قرار دارد و در هفته‌ ای که گذشت نیز با فروش 9/87 میلیون دلاری جایگاه چهارم جدول را از آن خود کرد. فروش داخلی این انیمیشن به 395/6 میلیون دلار رسیده است. در بخش بین‌ المللی نیز “داستان اسباب‌ بازی 4” این هفته 19/4 میلیون دلار به ارمغان آورد که مجموع فروش بین‌ المللی را به 522/3 میلیون دلار می‌ رساند. فروش جهانی “داستان اسباب‌بازی 4” تاکنون 918 میلیون دلار بوده است.

رتبه پنجم جدول باکس‌ آفیس این هفته نیز متعلق به فیلم هیجانی و ترسناک “خزنده” می‌ باشد که با فروش 4 میلیون دلاری به آن دست یافت. فروش داخلی این فیلم تاکنون 31 میلیون دلار بوده است و در جمع با 14/4 میلیون دلار فروش بین‌ المللی، “خزنده” 45 میلیون دلار فروش جهانی داشته است.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌ هایی باشیم؟
فیلم مورد انتظار و اکشن هیجانی “هابز و شاو”، اسپین‌ آفی از مجموعه “سریع و خشن”، با هنرنمایی “دواین جانسون” و “جیسون استاتهام” هفته آینده توسط کمپانی «یونیورسال» در 4200 سینما اکران خواهد شد.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments