Search
Generic filters

باکس آفیس 4 شهریور _ “انجلی که با سقوطش صدرنشین شد”

در هفته‌ای که گذشت فیلم “Angel Has Fallen” فراتر از انتظارات عمل کرد و توانست با قدرت صدر جدول باکس‌آفیس را تصاحب کند و همچنین بعد از فیلم “John Wick 3” به دومین فیلم توزیع‌شده توسط کمپانی «لاینزگیت» تبدیل گردید که در سال جاری صدرنشین باکس‌آفیس می‌شود. دیگر ورودی جدید این هفته فیلم “Overcomer” بوده که با استقبال خوبی همراه گردید؛ همچنین اکران فیلم “Hobbs & Shaw” در کشور چین آغاز شد که با رکوردشکنی همراه بود. در ادامه با تحلیل و بررسی کامل باکس‌آفیس هفته‌ای که گذشت همراه ما باشید.

با فروش 21/25 میلیون دلاری فیلم “Angel Has Fallen” توانست صدرنشین جدول باکس‌ آفیس این هفته ایالات متحده آمریکا لقب گیرد؛ این فروش تقریباً برابر با فروش آغازین قسمت قبلی مجموعه “Fallen” یعنی “London Has Fallen” بوده و تنها چندصد هزار دلار کمتر می‌ باشد. با وجود اینکه این رقم کمترین فروش آغازی در میان سه فیلم مجموعه “Fallen” می‌ باشد، اما با این حال برای اولین‌ بار فیلمی در این مجموعه توانست صدرنشینی را تجربه کند. دیگر قسمت‌ های این فیلم در گذشته با عنوان‌ های قدرتمندی رقابت داشتند که برایشان تنها جایگاه دومی را به همراه می‌ داشت.

فیلم “Angel Has Fallen” مورد رضایت فوق‌العاده تماشاگران قرار گرفت؛ از آنجایی که آن‌ها به این فیلم اکشن هیجانی در وب‌ سایت «سینمااسکور» نمره “-A” و در وب‌سایت «روتن‌تومیتوز» نمره “94/100” را اهدا کردند. تماشاگران روز آغازین اکران 51 درصدشان مرد و 58 درصدشان بالای 30 سال سن داشتند.

کمدی آر-ریتد “Good Boys” که هفته گذشته توسط «یونیورسال» اکران گردید و توانست صدرنشینی باکس‌ آفیس را تجربه کند، این هفته با کاهش فروش 45 درصدی همراه بود و با 11/75 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی این فیلم پس از گذشت 10 روز از اکران به 42 میلیون دلار می‌ رسد. در بخش بین‌ المللی نیز این فیلم در 22 مارکت اکران گردید که نتیجه‌ اش به دست آمدن 3/5 میلیون دلار بود تا مجموع فروش بین‌ المللی‌ اش به 7 میلیون دلار رسیده باشد.

دیگر ورودی جدید این هفته فیلم درام “Overcomer” بود که توسط کمپانی «سونی» اکران گردید و فراتر از انتظارات عمل کرد. این فیلم توانست با اکران در تنها 1722 سینما مبلغ 8/2 میلیون دلار فروش کند تا در جایگا سوم باکس‌ آفیس این هفته قرار گیرد. این فیلم سومین فروش آغازین برتر در میان ساخته‌ های «برادران کندریک» شد که آخرین فیلم ساخته‌ شده توسط این برادران فیلم “War Room” محصول سال 2015 بوده که بیش از 67 میلیون دلار فروش کرد. مانند دیگر فیلم‌ های برادران کندریک، تماشاگران بهترین نمره ممکن یعنی “+A” را به این فیلم اهدا کردند و در وب‌سایت روتن تومیتوز نیز نمره 99/100 به این فیلم داده شد.

فیلم “The Lion King” در ششمین هفته از اکرانش با فروش 8/15 میلیون دلاری همراه بود و در جایگاه چهارم باکس‌ آفیس این هفته قرار گرفت. این فیلم پرطرفدار مجموع فروش داخلی‌ اش اکنون از 510 میلیون دلار گذر کرده است. در بخش بین‌ المللی این هفته 30 میلیون دلار دیگر برای “شیرشاه” به ارمغان آمد تا مجموع فروش بین‌ المللی‌ اش 997 میلیون دلار رسیده باشد. مجموع فروش جهانی “The Lion King” تاکنون 1/5 میلیارد دلار می‌ باشد که آن را تبدیل به نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان می‌ کند.

در نهایت جایگاه پنجم باکس‌ آفیس این هفته نیز در اختیار فیلم “Hobbs & Shaw” قرار گرفت که با فروش 8/14 میلیون دلاری به آن دست یافت. فروش داخلی این فیلم که چهار هفته از اکرانش می‌ گذرد به 147 میلیون دلار رسیده است. خبر بزرگ در هفته‌ ای که گذشت برای این فیلم در سینماهای بین‌ المللی می‌ آید؛ جایی که این فیلم در کشور چین کارش را با 102 میلیون دلار فروش آغاز کرد و توانست رکورد بهترین فروش آغازین در ماه آگوست در کشور چین در تاریخ سینمای این کشور را از آن خود کند. در مجموع فروش بین‌ المللی این فیلم به 441 میلیون دلار رسیده است که مجموع فروش جهانی را به 588 میلیون دلار می‌ رساند.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌ هایی باشیم؟
هفته آینده فیلم ترسناک “Don’t Let Go” در سینماهای ایالات متحده آمریکا آغاز به اکران خواهد کرد.

 

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments